Long time no see

Hej bloggen!

Tjoho vad tiden går fort när man har o-roligt hahaha 😉

Skämt åsido så har jag brottats med en del ohälsa minst sagt. Jag har varit helt och halvt sjukskriven sedan jag skrev sist. Arbetade halvtid i fem veckor när jag skulle börja igen från hel sjukskrivning sedan kom bakslaget! Var hemma helt en vecka och arbetade sedan halvt i fyra dagar och nu är jag helt sjukskriven av läkare igen.

Utmattningssyndrom. Vad f-n! Jag sa ju att jag aldrig skulle hamna där igen!!! Nu ska jag vara hemma helt i tre veckor sedan arbeta 50 % till sista november. Min och läkarens plan var att jag därefter ska trappa upp till 75 % och sedan börja arbeta heltid igen. Nu är det emellertid så att det finns en tredje part som ska blandas in också och den tycker inte alltid som läkaren. Denna tredje part är Försäkringskassan som redan samma dag som läkarintyget kom in till dem berättade att man beviljat min sjukpenning till 30 november men att från 5 december kan jag inte räkna med sjukpenning då jag skulle kunna klara ett arbete som inte är stressigt eller så fysiskt och psykiskt krävande. Var finns dessa arbeten idag undrar jag?! Detta trots att läkaren skrev att nedsättningen gäller alla på marknaden förekommande arbeten, även anpassade. Men, men min handläggare tycker tydligen att hon har bättre kunskaper om min sjukdom än en rutinerad läkare.

Jag blir så himla arg men vad jag göra, den lilla människan har inte mycket att sätta emot den stora kolossen som Försäkringskassan är. Tydligen är handläggarna bättre utbildade inom sjukvård än vad läkarna är. Undrar vad dessa har för utbildning egentligen. Har också hört att Halmstads (Hallands?) handläggare är bäst i landet på att ge avslag! Vad säger det.

Jag och mannen har bestämt att om Försäkringskassan ger avslag på min sjukpenning på 25 % i december, och jag verkligen behöver dessa så får vi klara oss utan ersättning. Är man sjuk så är man ju och inte vill jag vara hemma mer än jag behöver då jag verkligen gillar mitt arbete och inte vill annat än komma tillbaka!

Det var allt för denna gång,

tack och hej leverpastej

Kram Kajsa ❤

Publicerad av kajsasvarlddirektfranhjartat

Jag är en trebarnsmamma som älskar att skriva. Det är ett bra sätt att bearbeta känslor och händelser eller bara för att skriva av sig. Jag har två söner och en dotter. Min familj betyder allt för mig. Jag älskar att läsa, träna och umgås med familj och vänner. Vi har också två hundar som är familjens bebisar :)

Lämna en kommentar