Student, badrumsrenovering, Reikikurs…

Hej bloggen!

Oj vad tiden går och så mycket som hänt på kort tid!

Nu har dottern tagit studenten 🙂 Det var en annorlunda ceremoni med endast föräldrar närvarande vid utspringet men så glad jag är över att få vara med ❤ På kvällen hade vi fest för henne i trädgården. Vi hade lånat ett partytält och bord och stolar så vi kunde vara utomhus och på så sätt minska smittorisk och även städningen efteråt 😉 Det kom och gick folk under kvällen och festen höll på till runt fyra på morgonen. Det blev en bra fest och dottern var nöjd vilket är det allra viktigaste ❤

Under veckan innan studenten höll vi på med badrumsrenoveringen och det var med nöd och näppe vi hann färdigt, om än med ett provisoriskt handfat då kommod och högskåp inte hann bli färdiga då fabriken hade produktions-/leveransproblem men det var väldigt fint i alla fall 🙂 Nu några veckor senare är möblerna på plats men med andra fronter tills de fått bukt med tillverkningsproblemen. Det är dock otroligt fint och jag blir glad varje gång jag öppnar dörren och går in där 🙂 Jag har tjatat i många år på sambon om att få detta gjort och nu äntligen är det klart till 99 %.

Jag har gått färdigt min kurs i Reiki på nivå 1 och 2 🙂 Är så tacksam över att jag hittade denna kurs och att jag klarade av den! Nu har jag fått mitt diplom, yippi 🙂 Denna innebär att jag kan ge Reikibehandling till de som önskar och även ta betalt om jag så önskar. Det är dock inte det viktigaste för mig nu utan jag ger det till mig själv och de som önskar i min närhet så att jag får öva.

Har en stor önskan om att läsa vidare inom det mediala och så småningom utbilda mig till medium. När jag har haft medial vägledning med ett medium så har hon sagt att jag är väldigt medial och det är något jag önskar utveckla. Alla tror inte på detta men jag är övertygad om att vi kan få kontakt med andra sidan!

Idag är min sista dag som jag är sjukskriven! Från och med i morgon är jag därmed frisk från min utmattning och det firar jag med semester, wohoo!

Sista tiden har jag slarvat otroligt mycket med min hälsa och välmåendet. Har ätit så mycket ”skräp” och onyttigheter, stressat emellanåt och inte tränat eller ens gått promenader! Det känns i kroppen. Jag är otroligt trött igen men inte på samma sätt. Har också värk i kroppen och den känns väldigt svullen. Har ju gått upp drygt 15 kg de sista två åren och sista månaderna har det tickat på uppåt. Nu är det dags att ta tag i denna bit också. Under semestern är det ju ett utmärkt tillfälle att komma igång. Nu ska jag dock vara snäll mot mig själv och inte köra allt eller inget som jag brukar utan lite är bättre än inget. Jag ska sluta äta så mycket godis och snacks, framförallt på vardagarna. Jag får ”unna mig” på helgerna. Behöver också se över kosthållningen igen och börja träna så smått. Idag har jag till exempel kört fem minuter axlar, fem minuter core och fem minuter minibands för benen/rumpan. Det är jag nöjd med för idag. Skynda långsamt är en bra strategi!

Ja, så går tankarna idag! Jag håller er uppdaterade på hur det går.

Over and out!

Kram Kajsa

 

Publicerad av kajsasvarlddirektfranhjartat

Jag är en trebarnsmamma som älskar att skriva. Det är ett bra sätt att bearbeta känslor och händelser eller bara för att skriva av sig. Jag har två söner och en dotter. Min familj betyder allt för mig. Jag älskar att läsa, träna och umgås med familj och vänner. Vi har också två hundar som är familjens bebisar :)

Lämna en kommentar